Snímače teploty pro kolejová vozidla jsou speciálním segmentem výrobků firmy. Tyto snímače se liší od těch standardně vyráběných zejména zvýšenou odolností proti vibracím, rázům a chvění. Musí splňovat normou stanovená kritéria na elektrickou bezpečnost a v neposlední řadě přísná kritéria na elektromagnetickou kompatibilitu. Proto technici společnosti volí zakázkové provedení snímače, které optimálně splňuje požadavky a cenově vychází lépe než proti vibracím dodatečně upravené standardní řešení. Některá běžná provedení snímačů teploty ani nelze pro použití na kolejových vozidlech modifikovat. Jejich nasazení bez konzultace s výrobcem proto může vést ke značné poruchovosti a ve svém důsledku ke zklamání jak u „aplikátora“, tak u koncového zákazníka. Specifické vlastnosti komponent aplikovaných na kolejových vozidlech, které by měly bez rozdílu splňovat příslušné drážní normy, nejsou samoúčelné. Sledují jediné – vysokou spolehlivost celku, ať je to tramvaj, lokomotiva nebo vagón. Je proto s podivem, že na jedny a tytéž, obvykle léty prověřené a ověřené součástky, se vypisují výběrová řízení, kde jediným kritériem je cena. Bývá téměř pravidlem, že v takovémto procesu se vedle osvědčeného výrobce s certifikovaným výrobkem postaví dodavatel s výrobkem vzhledem podobným, bez patřičného certifikátu. Takováto cena je pochopitelná, protože speciální technologie zajišťující mnohdy v zadávacích podmínkách explicitně nespecifikované požadavky bývají dražší, stejně tak jako certifikát nezávislé zkušebny není zadarmo. Byť by se certifikovaný a necertifikovaný výrobek lišil v ceně o desetikorunu, je vybrán výrobek necertifikovaný, protože je levnější.
A tak v oboru, kde by kvalita a spolehlivost měly být alfou a omegou veškerých činností, je tento fenomén zasunut do pozadí ve jménu co nejnižší ceny. Je nabíledni, že se tato politika většinou projeví ve zvýšené poruchovosti u samotného uživatele. Ten pak pro výběr náhradního dílu musí opět volit cestu výběrového řízení a opět je kritériem výběru nejnižší cena. Ve většině případů se však nikdo neptá: „Proč se ten komponent tak kazí? Proč nám rostou výdaje na náhradní díly?“